Listy klinické logopedie . X:X

RECENZE KNIHY- Sebepojetí v kontextu speciální pedagogiky: Logopedické a somatopedické perspektivy

Sebepojetí má v klinické logopedii zásadní roli, jelikož ve svém důsledku může ovlivnit jak diagnostiku, tak i následnou terapii a hodnocení její efektivity. Snížené sebepojetí může mít různé projevy, které nepříznivě ovlivňují vnímání sebe sama, jsou doprovázeny negativními emocemi a mohou narušit i sociální vztahy. V neposlední řadě dochází ke snížení kvality života samotného jedince. Právě otázkou sebepojetí u logopedické klientely (osoby s narušenou komunikační schopností a/ nebo s omezením hybnosti) se zabýval tým autorek Hanáková, Urbanovská a Havlíčková (2025).

Vloženo: 23. srpen 2025; Revidováno: 23. srpen 2025; Přijato: 24. srpen 2025; Zveřejněno online: 9. prosinec 2025 

Stáhnout citaci

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY-NC 4.0), která umožňuje nekomerční distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.