Listy klinické logopedie 2025, 9(2):97-98
RECENZE KNIHY- Sebepojetí v kontextu speciální pedagogiky: Logopedické a somatopedické perspektivy
- Ústav speciálněpedagogických studií, Pedagogická fakulta Univerzity Palackého v Olomouci, Žižkovo náměstí 5, 779 00 Olomouc
Sebepojetí má v klinické logopedii zásadní roli, jelikož ve svém důsledku může ovlivnit jak diagnostiku, tak i následnou terapii a hodnocení její efektivity. Snížené sebepojetí může mít různé projevy, které nepříznivě ovlivňují vnímání sebe sama, jsou doprovázeny negativními emocemi a mohou narušit i sociální vztahy. V neposlední řadě dochází ke snížení kvality života samotného jedince. Právě otázkou sebepojetí u logopedické klientely (osoby s narušenou komunikační schopností a/ nebo s omezením hybnosti) se zabýval tým autorek Hanáková, Urbanovská a Havlíčková (2025).
Received: August 23, 2025; Revised: August 23, 2025; Accepted: August 24, 2025; Prepublished online: December 9, 2025; Published: December 14, 2025 Show citation
This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY-NC 4.0), which permits non-comercial use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.




